wtorek, 17 grudnia 2013

KAWA GOTOWANA

Zimą i nie tylko pijemy rano kawę gotowaną z dodatkiem imbiru i cynamonu. Kawa tak przyrządzona ma właściwości rozgrzewające i jest łagodniejsza dla organizmu .Jej walorem jest to, że ogrzewa nerki ,które są odpowiedzialne za ciepłotę naszego organizmu. Osoby, które po wypiciu kawy zle się czują mogą taką pić bez obaw. Polecam kawę gotowaną po obfitym posiłku dobrze wpływa na trawienie.Dodatkowo kawę gotowaną można wypić z cytryną gdy boli głowa.

    PRZEPIS:
Zagotować szklankę wody i na wrzątek wsypać 1-2 łyżeczek kawy mielonej, pół łyżeczki imbiru i  szczyptę cynamonu i kardamonu (może być sam imbir dodatkiem) , następnie gotujemy 3 minuty. Ugotowaną  tak kawę dosładzamy miodem.  Mniam pychota!!!






6 komentarzy:

  1. Ten przepis naprawdę do mnie przemawia, już kiedyś słyszałam o takim sposobie przygotowania kawy, ale szybko o nim zapomniałam, zresztą z lenistwa zawsze zaparzam wrzątkiem. W sobotę postaram się przygotować kawę właśnie tak, dam znać czy mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę i naprawdę polecam tym, którym jest ciągle zimno tak jak mi .
    Od kiedy piję zawsze rano kawę gotowaną czuję się doskonale. Nawet ręce mam ciepłe, a zawsze były lodowate.
    Jeszcze jedna sprawa techniczna: coś nabroiłam na blogu i wymazałam zdjęcia z osobami obserwującymi mojego bloga czy przez to są u ciebie jakieś zmiany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nic się nie zmieniło. Myślę, że mówisz o wczorajszej awarii - to się zdarzyło na wszystkich blogach w bloggerze, dzisiaj jest już OK. A jeśli kawa rozgrzewa to tym lepiej dla mnie :)

      Usuń
  3. Tak faktycznie to była awaria ogólna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Malgosiu, kawa, którą gotujesz wczesnym rankiem jest naprawdę pyszna.Magiczne poranki z Tobą byly zawsz przy tej kawie.Bardzo mi tego brakuje.A kawe polecam wszystkim, nawet tym, ktorzy mają podwyższone ciśnienie, albo cierpią na bezsenność. Ta kawa nie powoduje żadnych zaburzeń w naszym organizmie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie piję gotowaną kawę z imbirem i cynamonem. Tylko kardamonu nie mogłam znaleźć w sklepach, ale i tak jest pyszna. Zaparzana wrzątkiem w porównaniu z nią wydaje się obrzydliwa. Ta jest łagodna i aromatyczna, jak balsam dla brzuszka :)

    OdpowiedzUsuń